Garuda mogelijk niet naar Europa door economische problemen


 blog.indonesiepagina.nl 
33 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Blog > Garuda mogelijk niet naar Europa door economische problemen

Garuda mogelijk niet naar Europa door economische problemen

Garuda mogelijk niet naar Europa door economische problemen JAKARTA - De algemeen directeur van Garuda Indonesia heeft laten merken dat de maatschappij de plannen om het gekortwiekte netwerk weer op te bouwen mogelijk vertraagd gaan worden door de huidige wereldwijde economische problemen en de weerslag die dat heeft op de internationale luchtvaart.

Emirsyah Satar zei dat de uiteindelijke beslissing over de uitbreiding van het netwerk genomen zal worden na de evaluatie van de huidige economische crisis. Eerder aangekondigde plannen van Garuda om te gaan vliegen op Madras in India en het her-opstarten van de routes naar Amsterdam in 2010, staan nu op losse schroeven. Emirsyah erkende dat de huidige economishe problemen een grote impact heeft op de kosten van het leasen van vliegtuigen door liquiditeitsproblemen bij financiele bedrijven.

Garuda vliegt op dit moment naar een aantal buitenlandste bestemmingen onder meer in Japan, Zuid-Korea, het Midden Oosten, China en AustraliŽ. Ze doen dit met Airbus 330, Boeing 747 en Boeing 737-800NG vliegtuigen. Hoewel de economische crisis wellicht voor minder snelle uitbreiding van het internationale netwerk zal zorgen, liet Emirsyah wel weten dat de ontwikkeling op de binnenlandse markt gewoon volgens plan verloopt. "Hoewel de internationale markt problematisch is, is het een feit dat de binnenlandse markt blijft groeien. Mensen zullen steeds vaker het vliegtuig pakken om te reizen tussen de vele eilanden."



Geplaatst in Garuda Indonesia @ 19 October 2008 10:20 CET door Jeroen · 'Blog' RSS feed · permalink

Advertentie




kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line
 
Geplaatst @ 19 October 2008 19:42


On 19-10-2008 17:59 newsbot wrote: Garuda mogelijk niet naar Europa door economische problemen ... Lees verder , klik op de titel


Ervan uitgaande natuurlijk dat Garuda naar Europa MAG vliegen... Europese officials zijn niet zo makkelijk omkoopbaar als in Jkt Emoticon: Wink



Gracias. Sama sama

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 
Geplaatst @ 20 October 2008 04:27

Er is altijd wel een reden om iets niet te doen, en Garuda lijkt een ster in het vinden van die redenen, ookal vergeten ze daarbij de meest belangrijke inderdad. Emoticon: Laugh out loud Wie houden ze nu voor de gek, zichzelf toch alleen? Na het abrupte vertrek - inmiddels alweer tig jaar geleden - is er iedere maand wel bericht geweest dat ze terug zouden komen. Ontsla al die mensen die dergelijke berichten fabriceren en je hebt weer een winstgevend bedrijf ook!



ouwe bekende
User
spacer line
 
(Aangepast) Geplaatst @ 20 October 2008 12:07





Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line
 
Geplaatst @ 20 October 2008 12:22

Garuda mag niet op Europa vliegen omdat de vliegtuigen niet aan de technische eisen voldoen, maar wat heb je aan een vliegtuig in perfecte staat met een dronken piloot?

Bron:
http://www.nu.nl/news/1797304/(...)oot_aangehouden.html

Dronken piloot aangehouden
Uitgegeven: 20 oktober 2008 09:40

LONDEN - De Britse politie heeft zondag een dronken piloot aangehouden. De man stond op het punt met een Boeing 777 van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij United Airlines van Londen naar San Francisco te vliegen, meldden Britse media maandag.
De politie had een tip gekregen van grondpersoneel op het vliegveld Heathrow in Londen. In de cockpit moest de man een blaastest ondergaan. Toen die positief uitviel werd de vliegenier voor de ogen van de passagiers meegenomen door de agenten.
Het is de derde keer in ongeveer een jaar tijd dat een piloot op een vlucht van Londen naar de Verenigde Staten dronken achter de stuurknuppel wil kruipen.

Zou het niet beter zijn om alle piloten een blaastest af te nemen , het is nu de derde keer maar hoe vaak zullen er al piloten dronken hebben gevlogen zonder dat iemand actie ondernam.
Ik denk dat dit probleem niet bij Garuda aan de orde is.
Jan



Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 
Geplaatst @ 20 October 2008 18:34


On 20-10-2008 12:22 Tuti & Jan wrote:
Garuda mag niet op Europa vliegen omdat de vliegtuigen niet aan de technische eisen voldoen, maar wat heb je aan een vliegtuig in perfecte staat met een dronken piloot?
...............
Ik denk dat dit probleem niet bij Garuda aan de orde is.
Jan


Niet dronken van alcohol, maar grote kans dat er heel wat narkoba -klanten tussen zitten die high kunnen zijn. In RI is drank niet zo'n groot probleem (wel volgens Sjors & Sjimmie van de geitebaarden- en hoogwaterbroekenclub), maar narcotica?!



Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Ik las vandaag ergens hier (maar waar?) dat Garuda nu echt binnenkort gaat vliegen.

Maar heb dit gevonden

http://www.depers.nl/buitenlan(...)op-zwarte-lijst.html

'...........dus het ziet er niet echt naar uit.


avatar: hujan besar di Nora's Homestay Bukit Lawang, Sumatera, Mei 2006

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line
 
(Aangepast) Geplaatst @ 24 February 2009 01:27

'Garuda Indonesia vanaf juni weer naar Amsterdam'

09-02-2009

DEN HAAG - De Indonesische luchtvaartmaatschappij Garuda keert waarschijnlijk in juni weer terug op Europese bodem. Dat verwacht vicepresident Jusuf Kalla van Indonesië, zo meldt het persbureau Antara. Kalla is sinds zaterdag in Nederland voor een officieel bezoek. ďWe hopen dat Garuda in juni van dit jaar de vluchten naar Amsterdam kan hervatten.Ē Garuda Indonesia staat op de Europese zwarte lijst van vliegmaatschappijen die niet in Europa welkom zijn.


Volgens Kalla moest Garuda op zestig punten verbetering aanbrengen om weer terug te mogen keren naar Europa. Op dit moment staan nog tien zaken open. De vicepresident denkt dat de Indonesische staatsmaatschappij twee maanden nodig heeft om de lijst leeg te krijgen.

Met goedkeuring uit Brussel kan de luchtvaartmaatschappij in dat geval in juni weer tussen Jakarta en Amsterdam vliegen.

bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=29549


Binnenkort komt er een nieuwe eu ban list uit....ik ben benieuwd of o.a. Garuda, Mandala en Lion Air er nog op staan

Daarnaast heeft Indonesie minder last van de crisis dan andere landen in Azie met nog een verwachte groei van ca. 5%, oftewel, groei potentie voor Garuda!


Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 

Sorry AM dit is belachelijk dat bericht van jou Gepubliceerd: donderdag 24 juli 2008 17:33 Update: donderdag 24 juli 2008 18:15
Dat is verleden tijd van meer dan half jaar.
In die tussentijd is er een ander belangrijke gebeurtenis aan de hand.
De economisch crisis kan hier bij ,zeker een rol spelen.
Zodat ze nu geen mogelijke financiële middelen hebben.
Verders heb ik er geen verstand van, want de hele luchtvaart maatschappijen maken moeilijke tijden nu.
Ik volg het belangrijkste!! hoe goedkoop, kom ik naar de overkant.?

Deze vliegtuig, op foto, wilde niet verder dan de volgende straat.




Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,--- *O* --, Verdediging is de ruiter van kritiek

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 24-02-2009 01:28 zieleffe wrote:
Sorry AM dit is belachelijk dat bericht van jou Gepubliceerd: donderdag 24 juli 2008 17:33 Update: donderdag 24 juli 2008 18:15
Dat is verleden tijd van meer dan half jaar.
Click to see original image


Sorry, ik had gegoogled en in de kop stond vrijdag 20 februari 2009. Probeer zelf maar. Heb in het artikel zelf danniet goed gelezen. zal wel slaap gehad hebben. Was niet de bedoeling


avatar: hujan besar di Nora's Homestay Bukit Lawang, Sumatera, Mei 2006

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

AM: Google heeft wel eens meer van die storingen helaas. Het zou me echter niet verbazen als Garuda het bericht zelf ook weer de lucht in slingert, hoewel ze weten dat het onmogelijk is voor hen om op europa te vliegen tot zeker later dit jaar.



Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 


On 24-02-2009 01:27 Kelvinator wrote:
'Garuda Indonesia vanaf juni weer naar Amsterdam'


Daarnaast heeft Indonesie minder last van de crisis dan andere landen in Azie met nog een verwachte groei van ca. 5%, oftewel, groei potentie voor Garuda!


Die redenering klopt niet helemaal; Indonesie mag dan 5% groei laten zien (laatste verwachting, al zal deze ook wel naar beneden bijgesteld worden uiteindelijk), de rest van de wereld doet het minder goed, dus die groei kunnen ze wel vergeten.

Tevens is ook de groei in passagiers in Indonesie afgevlakt of zelfs terug aan het lopen, meen daar recentelijk nog wat over gelezen te hebben. Geen groei dus, hoogstens een minder scherpe daling dan de rest van de wereld.



Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

Dat Garuda niet op Europa mag vliegen vanwege de technische staat van de vliegtuigen, daar zal best een kern van waarheid in zitten, dat deze maatschappij het niet zo nauw neemt is al te zien aan mijn ervaring met Merpati( Ook een Garudaonderdeel).
Geboekt Merpati, Batam - Bandung, vertrek 20.00 uur.
Tijdens het inchecken kreeg ik de mededeling dat er vertraging was, heel normaal wordt je bij binnenlands vliegen in Indonesië niet meer warm of koud van.

Op vertrektijd was er nog geen vliegtuig, aan de incheckbalie geinformeerd konden niets zeggen, naar het Merpatikantoor dus.
Jongedame wanneer vertrekken we?
22.00 uur meneer.

Om 21.00 nog maar eens geinformeerd, toevallig liep ik een man van Pertamina tegen het lijf, die vertelde dat als het vliegtuig uit Bandung zou vertrekken dat hij dan een sms zou krijgen, die had hij nog niet gehad.
Terug naar de incheckbalie met de vraag of er al enig zicht was op de tijd dat het vliegtuig zou komen en/of wanneer ik zou vertrekken.
Staalhard werd er gezegd dat daar geen enig zicht op was, met andere woorden het zou best wel eens 3 of 4 uur inde nacht kunnen worden?
Ze trokken de schouders op en gaven mompelend te kennen dat ze het echt niet zouden weten.

Terug naar het Merpati kantoor.
Jongedame waarom jokt u?
Ik jok niet meneer.
Jawel want u zei, dat ik om 22.00 zou vertrekken, maar het vliegtuig is nog niet van Bandung opgestegen.
Eeeeeh ja meneer.
Ok ruil mijn ticket maar om voor morgen.
Dat gaat niet meneer.
Tuurlijk gaat dat wel, of u geeft nu de tijd op wanneer ik kan vertrekken en dat moet binnen de 3 uur zijn, anders wil ik mijn ticket ruilen.

Jongedame weg voor informatie, na enige tijd kwam ze terug en maakte een aantekening op mijn ticket, zodat ik de volgende dag kon vliegen.
Taxikosten van en naar het vliegveld? Hotelkosten?
Overmacht meneer.
Of het vliegtuig die nacht nog geweest is, dat weet ik niet, ik weet wel dat veel mensen die van hun schamele salaris een ticket bij elkaar hebben gespaard om hun familie op Java te bezoek, niets anders kunnen dan uren en uren wachten.

Enkele weken ervoor had mijn vrouw al dezelfde ervaring met Merpati vanuit Bandung naar Batam, het vliegtuig kon niet op Bandung landen, door hevige regenval was de landingsbaan ondergelopen.
Tja dat kan gebeuren, die dingen gebeuren, maar toen ze de volgende dag wel kon vertrekken kreeg ze te horen dat ze nog even bij moest betalen omdat haar ticket was omgezet Emoticon: Confused
Ik kan me best voorstellen dat Europa niet op Garuda zit te wachten, voor mij hoeven ze niet ook Emoticon: Bye bye






Surya Atmadja
User
User icon of Surya Atmadja
spacer line
 
(Aangepast) Geplaatst @ 24 February 2009 08:20


On 24-02-2009 07:49 Yerun wrote:

...


Die redenering klopt niet helemaal; Indonesie mag dan 5% groei laten zien (laatste verwachting, al zal deze ook wel naar beneden bijgesteld worden uiteindelijk), de rest van de wereld doet het minder goed, dus die groei kunnen ze wel vergeten.

Tevens is ook de groei in passagiers in Indonesie afgevlakt of zelfs terug aan het lopen, meen daar recentelijk nog wat over gelezen te hebben. Geen groei dus, hoogstens een minder scherpe daling dan de rest van de wereld.

1.Voorlopig schat men de groei tussen 4-5% .
Indonesia heeft alleen last met export naar Europa en Amerika .
Ook daalt de import van luxe artikelen , op zich niet erg , dat scheelt in de valuta .

Daarnaast heeft Indonesia haar eigen reserves ( bodemschatten) , strategische goederen waar ze niet hoeven te importeren.
Zoals olie-gas , dat is ook te zien aan de toegenomen investering van buitenlandse oliemijen.
Heb het gelezen in Media Indonesia en of Kompas in Jakarta.

Wel heeft Indonesia last van de teruggekomen TKI-ers , bijvoorbeeld uit Malaysia.
Er kunnen tientallen tot 100.000 TKIers die hun banen verloren.
Voorlopig kunnen de TKIers het 1 of 2 jaar uitzingen met hun gespaarde centen.
Ik heb leuke gesprekken gehad met een groep Sundanese /Javaanse TKWers tijdens de vlucht van Dubai naar Jakarta .
Emirates = murah - meriah is eigenlijk TKW express , ook de vlucht van Jakarta naar Dubai. zit tjokvol met TKWers.Het is een echte goudmijn voor Emirates.
Vraag me af waarom Garuda of Mandala het niet overgenomen hebben.

Al met al zit Indonesia nog in een comfortabele positie in vergelijking met de andere ASEAN landen.

2.Als je Indonesia vergelijkt met Nederland , zit Indonesia nog redelijk goed.
Nederland is een export land , en heeft haast geen bodemschatten behalve gas en klein beetje olie.
Ook is de binnenlandse markt heel klein.


bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
User
User icon of Surya Atmadja
spacer line
 


On 24-02-2009 08:15 Malam wrote:
Ik kan me best voorstellen dat Europa niet op Garuda zit te wachten, voor mij hoeven ze niet ook Emoticon: Bye bye

Is het Europa , de E.U=27 landen of alleen maar KLM =Air France of Lufthansa die de komst van potentiele concurrent probeert te traineren ?


bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 

Ach, laten we nou toch even serieus blijven, Garuda is toch geen serieuze partij in het spel. Zo klungelig als deze maatschappij wordt gemanaged. Daar moet je je voor schamen i.p.v. trots op te zijn. Een busonderneming wordt nog beter gemanaged.



Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 


On 24-02-2009 08:35 Surya Atmadja wrote:

...

Is het Europa , de E.U=27 landen of alleen maar KLM =Air France of Lufthansa die de komst van potentiele concurrent probeert te traineren ?


Ik zou het niet weten Om Sid, persoonlijk denk ik dat KLM/Air France of Lufthansa totaal geen stem hierin hebben.

Blijft alleen voor mij over dat de City-hoppers van KLM en Lufthansa mij elke keer weer keurig op tijd op Munchen, Frankfurt en in Amsterdam deponeren.
Daar kunnen de cityhoppers van Merpati ( Garuda) een lesje van kunnen leren.
Ik heb bovendien niet echt verstand van vliegtuigen, maar ik kan wel onderscheiden of ik in een ordentelijk vliegtuig zit of een roestbak, welnu ik heb nu een aantal keren Batam-Bandung en visa versa gevlogen en ik had niet de indruk dat ik in een ordentelijk vliegtuig zat.
Er is helaas geen andere keus, dus het is nogal gemakkelijk voor Merpati om wat aan te rotzooien, er is toch geen concurrentie. Emoticon: Angry



ouwe bekende
User
spacer line
 

Wij kennen toch onderhand allemaal wel de ďIndonesische kwaliteití van producten en dienstenÖ
Daar wil je toch niet continentaal mee vliegen. Zoveel andere en betere mogelijkheden om die richting op te gaan.
Misschien leuk voor een paar onwetende klanten van De Boer & Wendel die alvast in Ďde sfeerí willen komen.




Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

Vanaf het prille begin dat ik naar Indonesië ging hoorde ik De Boer & Zwendel, ik heb dat nooit zo kunnen plaatsen, tot ik geconfronteerd werd met een collega die een rondreis van 4 weken door Indonesië ging maken tevens zijn honeymoonreis Emoticon: Shiny
Toen ik de prijs hoorde had ik geen boterhammenzakje maar een komozak nodig voor het hyperventileren.

Toen ik de eerste keer naar Indonesië ging stond mijn vrouw erop dat we gebruik zouden maken van een reisorganisatie, opdat ik mij een heel klein beetje zou kunnen voorbereiden wat ik er aan zou treffen en bovendien de dingen zou zien waar je zonder reisorganisatie vaak niet aan toekomt.

Ik heb toen gebruik gemaakt van, Het Schone Streven.
Redelijke prijs en kwaliteitsverhouding, goed geregeld ook mijn vlucht van Bali naar Bandung waar ik mijn reis een week op eigen gelegenheid heb voortgezet om weer in Jakarta te eindigen.
Jammer dat het eigenlijk allemaal ouderen waren, maar aangezien ik zelf ook geen tiener meer was heb ik het goed naar mijn zin gehad.

Toen mijn collega met de Boer en Zwendel vier jaar later naar Indonesië ging was de prijs voor zijn reis die nagenoeg naar dezelfde locaties en hotels ging haast het dubbele van het Schone Streven. Emoticon: Angry

Eeen beetje spitten en informatie vergaren op dit forum kan zeker uitkomst bieden, het is en blijft nu éénmaal zo dat Indonesië voor Nederlanders bijft trekken.
Terecht of onterecht, tevreden of niet tevreden, dat zal mij een worst zijn, je moet alles proberen in je leven, heb je de mogelijkheid, hoort daar ook het naar Indonesië gaan bij Emoticon: Yes!

We zien vanzelf de positieve of negatieve ervaringen op dit forum verschijnen Emoticon: Puh!
Hebben we weer een heerlijk ja en nee spelletje Emoticon: Shiny



kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line
 


On 24-02-2009 12:18 ouwe bekende wrote:
Wij kennen toch onderhand allemaal wel de ďIndonesische kwaliteití van producten en dienstenÖ
Daar wil je toch niet continentaal mee vliegen. Zoveel andere en betere mogelijkheden om die richting op te gaan.
Misschien leuk voor een paar onwetende klanten van De Boer & Wendel die alvast in Ďde sfeerí willen komen.


Ik vraag me af wie er daadwerlijk zit te wachten op een Garuda die naar Europa vliegt, SQ en zelfs MAS zijn zoveel beter. Ik vloog laatst van Jogja naar CGK met AirAsia, STIPT op tijd, prachtige nieuwe A320's (en niet zo'n 737-900ER van Lion die er na een jaar al volkomen verrot uitziet van binnen met die goedkope bekleding), en geen geld (300rb). Goedkoopste met Garuda was 377rb, dan ben je toch wel gek als je met Garuda vliegt!


Gracias. Sama sama

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 
(Aangepast) Geplaatst @ 25 February 2009 11:30

VLIEGTUIG NEERGESTORT OP SCHIPHOL vanmorgen








Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,--- *O* --, Verdediging is de ruiter van kritiek

Log in om een reactie te geven
Je bent niet ingelogged op de website. Je moet ingelogged zijn om een reactie te geven op dit blog-artikel.

· Als je reeds een gebruikernaam hebt, log dan in.
· Als je je wachtwoord kwijt bent, haal dan een nieuwe.
· Als je nog geen gebruikersnaam hebt, maak er dan een aan.
   
OVER DIT ARTIKEL
Voeg dit blog-artikel toe aan je email, je eigen blog, MySpace, Facebook, of waar dan ook via AddThis:
Bookmark and Share

e-mail meldingen voor dit blog-artikel

Login Als je email meldingen wil ontvangen voor reacties die gegeven worden op dit blog-artikel. Je krijgt de email direct nadat het bericht geplaatst is.


Jóuw website voor tickets in Indonesië!
Op zoek naar tickets voor vluchten in Indonesië? Dan is hier nu de oplossing voor je! Tickets bestel je gewoon via ticketindonesia.info.

Volg ons op Twitter

Blog archief
· 2014, 137 artikelen
· 2013, 142 artikelen
· 2012, 245 artikelen
· 2011, 703 artikelen
· 2010, 636 artikelen
· 2009, 885 artikelen
· 2008, 498 artikelen
· 2007, 527 artikelen
· 2006, 315 artikelen
· 2005, 181 artikelen
· 2004, 30 artikelen
· 2003, 8 artikelen

Populaire tags
· indonesie
· 2010
· jakarta
· bali
· indonesia
· overstromingen
· dame
· 1991
· indonesische
· aswolk
· vluchten
· garuda
· illegale
· na
· over
· prijs
· aan
· water
· nachtleven
· solo
Ieder uur automatisch gegenereerd

Blog categoriën
· Algemeen (475)
· Vulkanen (275)
· Ongelukken (271)
· Aardbevingen (270)
· Economie (249)
· Terrorisme (213)
· Reizen (202)
· Politiek (185)
· Criminaliteit (178)
· Corruptie (154)
· Toerisme (151)
· Vreemd genoeg ... (141)
· Religie (132)
· Milieu (125)
· Vogelgriep (122)
· Gezondheid (106)
· Overstromingen (93)
· Drugs (81)
· Weer (76)
· Garuda Indonesia (75)
· Geweld (64)
· Cultuur (59)
· Protesten (48)
· Foto raden (48)
· Militair (47)
· Sidoarjo modderstroom (45)
· Stroomvoorziening (40)
· Verkiezingen (36)
· Mensenrechten (32)
· Ramadan (31)
· Mexicaanse griep (27)
· PT Freeport (25)
· Conflict C. Sulawesi (20)
· Bosbranden (19)
· Sexy (17)
· Website (17)
· Infrastructuur (16)
· Volksverhalen (13)
· Sport (13)
· Het Wilde Westen van IndonesiŽ (11)
· Geschiedenis (11)
· Een tochtje in een mini Mitsubishibusje (10)
· Conflict Aceh (10)
· Klimaatschieten (9)
· Nachtleven (8)
· Overig (6)
· Lippo Cikarang (5)
· Knokkelkoorts (3)
· Voetbal in IndonesiŽ (3)
· Media (3)
· Kernenergie (2)
· Polio (1)
· Sluit kleinste categoriën

RSS feeds

Recente reacties
·  Op 19 Sep 2014 12:35 reageerde
Yogya-Bali op Gigolo's opgepakt na verschijnen film
·  Op 19 Sep 2014 12:12 reageerde
elsbeth op Gigolo's opgepakt na verschijnen film
·  Op 19 Sep 2014 10:36 reageerde
zieleffe op Gigolo's opgepakt na verschijnen film
·  Op 19 Sep 2014 10:21 reageerde
nienkeschlette op Gigolo's opgepakt na verschijnen film
·  Op 09 Sep 2014 09:22 reageerde
Malam op Districtshoofd sluit vliegveld na weigering stoel volle vlucht
·  Op 14 Aug 2014 07:31 reageerde
Lieve op 28,3 miljoen IndonesiŽrs leven in armoede
·  Op 14 Aug 2014 07:08 reageerde
gertjana op 28,3 miljoen IndonesiŽrs leven in armoede
·  Op 04 Jul 2014 11:25 reageerde
siebjans op Grootste hoerenbuurt IndonesiŽ permanent gesloten
·  Op 04 Jul 2014 05:03 reageerde
Yerun op Grootste hoerenbuurt IndonesiŽ permanent gesloten
·  Op 04 Jul 2014 01:54 reageerde
Yogya-Bali op Grootste hoerenbuurt IndonesiŽ permanent gesloten
·  Op 03 Jul 2014 18:33 reageerde
Malam op Grootste hoerenbuurt IndonesiŽ permanent gesloten
·  Op 03 Jul 2014 17:47 reageerde
guna2 op Grootste hoerenbuurt IndonesiŽ permanent gesloten
·  Op 03 Jul 2014 17:39 reageerde
Yogya-Bali op Grootste hoerenbuurt IndonesiŽ permanent gesloten
·  Op 03 Jul 2014 16:14 reageerde
siebjans op Grootste hoerenbuurt IndonesiŽ permanent gesloten
·  Op 23 Jun 2014 21:10 reageerde
BintangJan op Indonesische kinderbruid? Geen probleem!
·  Op 22 Jun 2014 14:50 reageerde
ibuluhu op Indonesische kinderbruid? Geen probleem!
·  Op 22 Jun 2014 14:17 reageerde
zieleffe op Indonesische kinderbruid? Geen probleem!
·  Op 22 Jun 2014 14:08 reageerde
BintangJan op Indonesische kinderbruid? Geen probleem!
·  Op 22 Jun 2014 14:03 reageerde
Malam op Indonesische kinderbruid? Geen probleem!
·  Op 22 Jun 2014 14:02 reageerde
zieleffe op Indonesische kinderbruid? Geen probleem!
© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2014
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

34,837,664 pageviews Een website van indahnesia.com