Duizenden hongerige passagiers op vliegveld Jakarta


 blog.indonesiepagina.nl 
85 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Blog > Duizenden hongerige passagiers op vliegveld Jakarta

Duizenden hongerige passagiers op vliegveld Jakarta

Duizenden hongerige passagiers op vliegveld Jakarta JAKARTA - Zo'n 4,000 passagiers wachten nog steeds op hun vliegtuigen op het internationale vliegveld Soekarno-Hatta ten westen van Jakarta. Ze zijn sinds gisterenmorgen aangekomen en de meeste passagiers zijn zogenaamde 'transit'-passagiers, op doorreis met als tussenstop Jakarta. Helaas is er totaal geen informatie over hun vertrek. Niets is zeker op het moment. "Het gekke is, dat alle medewerkers van de maatschappijen en het vliegveld met de noorderzon vertrokken zijn. Waar zijn ze allemaal heen?" vraagt Prasetyo zichzelf af.

Prasetyo is een van de passagiers op het vliegveld. Hij wacht daar al sinds 14:00 lokale tijd (GMT+7) gisterenmiddag toen zijn vliegtuig, GA 214 (Garuda Indonesia) had moeten vertrekken. Het viel hem echter op dat ook GA 212 nog niet vertrokken was, laat staan GA 216, welke na GA 214 komt. Er vertrekt op dit moment slechts een vliegtuig per uur van het vliegveld.

Volgens Prasetyo is de situatie op het vliegveld niet anders dan wanneer mensen een plek moeten zoeken op de stoep tijdens een overstroming. Dit wordt veroorzaakt door het grote aantal passagiers. Alle gangen zitten vol passagiers die een beetje slaap proberen te vatten op de een of andere manier. In Terminal 2, van deuren F1 tot F7, zijn alle wachtruimtes overvol. Mensen daar wachten ook nog zonder dat er enige informatie naar buiten komt over wanneer ze vervoerd gaan worden. Wat aandacht nodig heeft is het feit dat de mensen honger hebben gekregen nadat de restaurants afgelopen nacht dicht waren.

"Jammer om te zien dat er totaal geen initiatief is van mensen van het vliegveld," zei Prastyo. De passagiers hebben al 30.000 Rupiah in luchthavenbelasting betaald ook. De check-in balies zijn inmiddels overgenomen door passagiers omdat er toch al tijden geen personeel meer is. Voor de passagiers zit er niets anders op dan te wachten. De weg terug naar Jakarta is flink overstroomd en de meeste mensen zijn ook nog eens transit-passagiers.



Geplaatst in Vreemd genoeg ... @ 03 February 2008 00:20 CET door Jeroen · 'Blog' RSS feed · permalink

Advertentie




oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line
 

Die medewerkers zijn even een hapje eten, geen reden tot paniek?


It's only kinky the first time.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 03-02-2008 02:46 oyibo wrote:
Die medewerkers zijn even een hapje eten, geen reden tot paniek?


Biasa, gebruikelijke struisvogelpolitiek bij de luchtvaartmaatschappijen. Als je niets vraagt, hoor je ook niets. Tja, slecht nieuws brengen is cultureel gezien "not done". Dat zou die pak Prasetyo toch wel moeten weten.
Vervelend, ik moet zo naar Jakarta. Kom ik in dat zooitje aan.



Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Nou YB, dan mag je je zwemkleding wel meenemen, op de tolweg staat al tot 1.5 meter water Emoticon: So funny

krijg er bijna tranen van in mijn ogen, maar aan de andere kant moeten ze de knuppels die die weg zo hebben ontworpen ook tegen de muur zetten.. een weg door een moeras en dan wel denken dat het droog blijft.. Emoticon: Laugh out loud



kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line
 


On 03-02-2008 05:57 Yerun wrote:
Nou YB, dan mag je je zwemkleding wel meenemen, op de tolweg staat al tot 1.5 meter water Emoticon: Smile

krijg er bijna tranen van in mijn ogen, maar aan de andere kant moeten ze de knuppels die die weg zo hebben ontworpen ook tegen de muur zetten.. een weg door een moeras en dan wel denken dat het droog blijft.. Emoticon: Laugh out loud


Als echte Nederlander dacht ik vaak genoeg, he wat ligt deze weg toch dicht bij zee en toch gewoon op de hoogte van het maaiveld? Je begrijpt dat er gewoon iets niet pluis is. Advies: helemaal opnieuw beginnen, een nieuwe dijk aanleggen waar een jalan tol en een spoorweg op liggen, dan vang je 2 vliegen in 1 klap.


Gracias. Sama sama

sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 
(Aangepast) Geplaatst @ 03 February 2008 10:25


On 03-02-2008 05:57 Yerun wrote:
krijg er bijna tranen van in mijn ogen, maar aan de andere kant moeten ze de knuppels die die weg zo hebben ontworpen ook tegen de muur zetten.. een weg door een moeras en dan wel denken dat het droog blijft.. Emoticon: Laugh out loud

Je kan de schuld niet geven aan de wegenbouwers .
Zo makelijk is het niet .
Want je legt de schuld aan de ontwerpers van de wegen van jakarta naar cengkareng die via de huidige route (noordelijke kant/pesisir )loopt.
Xoals wij weten zijn het vroege mangrove bossen of moeras gebied geweest.
Men moet wel de wegen inplannen , via de "moeras" gebied. Anders moet men te veel kosten maken door
1. onteigening van gronden , afbreken van huizen etc als men meer landinwaarts zijn gegaan gaan. Denk ook aan eventuele omweg.
2. De gekozen plek (Cengkareng.)

In het begin was Kemayoran de luchthaven (staat ook in een moeras gebied).Drooggelegd door de Chinezen tijdens de VOCtijd..
Jakarta was van oorsprong ook een moerasachtig gebied , niks voor niks hebben de Sundanezen hun laatste hoofstad in Pakuan(Bogor) gebouwd.(ong.1500).
Na de uitbreiding van de vliegverkeer had men een poosje Halim Perdanakusuma vliegveld (militaire vliegveld)gebruikt als internationale vliegveld.Kemayoran werd gebruik voor binnenlandse vluchten.
Na 1970 heeft men meer ruimte nodig , er waren X aantal plaatsen genoemd onder andere Cengkareng.
Op advies van uit buitenland (ontwerpers / adviesburos)heeft men Cengkareng gekozen.
Dus het is logisch dat men een weg aanlegt in het noordelijke deel (via de moerasgebied).
Daarna kwam Jonggol in aanmerking , in de buurt van Bogor.Ligging was gunstig en relatief nog leeg.
Kan als een 3de vliegveld gekozen worden.

De probleem van banjir in Jakarta werd veroorzaakt door verkeerde planning , vaak ook illegale bebouwing en kaalslag van de heuvels/bergen in Bogor/ Puncak area.
De oplossing is bekend , zeker bij de nieuwe Bpk Gubernur .
En bij veel Jakartanen , jan met de pet.
Vooral de mensen die al de zoveelste keer banjir hebben meegemaakt.
Bpk Gubernur is tenslotte een Doktor in millieu zaken of zoiets .
Alleen het geld heeft men nog niet.
En het kost ook moeite om :
1.al die illegale bebouwing (resultaat van jarenlange KKN)
2. de misbruik van de rivieren (sampah / afval )
3. de verkleining van de rivieren te niet te doen.
Bij pt 3 , moet men drastische maatregelen nemen , 10 duizenden illegale huizen moet gebuldozerd .
4..de riviersloop (uiterwaarden) moet ook schoongeveegd worden.
En daar wonen toevallig 10 duizenden arme sloebers.

Er heerst nu democratie en indonesia wil ook een rechtstaat worden.
Je kan hun ook niet zomaar met buldozers of tanks verjagen .


Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line
 
(Aangepast) Geplaatst @ 03 February 2008 14:00


Je kan de schuld niet geven aan de wegenbouwers .
Zo makelijk is het niet .
Want je legt de schuld aan de ontwerpers van de wegen van jakarta naar cengkareng die via de huidige route (noordelijke kant/pesisir )loopt.
................


Bapa 'Sid', dengan hormat maafkan beta, de schrijver heeft ook over de ' mentaliteit' van de mensen 'het tonen van weinig zelf-initiatief' ..... ik denk dat dit in INDOnesia heel vaak voorkomt, er wordt door INDOnesische managers mensen niet gestimuleerd (???) om dat ook te ontwikkelen !!!

Sampai disini dulu .....




'Ahu kura ahia, mansia nia'

sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 


On 03-02-2008 14:00 AnisJ wrote:

...


er wordt door INDOnesische managers mensen niet gestimuleerd (???) om dat ook te ontwikkelen !!!


Ya en nee .
Hangt ook af of men (de leidinggevendenden en de lijdenden =ondergeschikten) de statusquo wil handhaven of niet.
Omdat daar de hierarchische lijn nogal lang is (soms heeeeel erg lang) probeert men te verschuilen achter de eigen verantwoordelijkheden ( dus eerst eigen straatje schoonvegen).
In een plattere organisatie , zoals koperatie , maatschap etc waar de belangen even veel is , lopen de zaken ook anders.

Ik heb vaak ge O.H met de tukangs etc , nou als mensen van het veld (lapangan) zijn ze soms beter geinformeerd dan de (buro)chefs , die weer de opdrachten van de hogere chefs etc moeten uitvoeren.
Ze weten zelfs wat de problemen zijn , maar ya je kan vaak geen ijzer breken met de blote hand.
Vandaar dat ze te veel tijd verliezen omdat de beperkingen te groot zijn.

Terug naar het verhaal dat er mensen pleite zijn is ook te verklaren.
Ze zijn gewoon te bang om als zonde bok gezien te worden , het is kwestie van afschuifsysteem .Als mensen van de frontoffice ben je gelijk de lul als er boze klanten zijn , en zeker als het duizenden zijn.



Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Log in om een reactie te geven
Je bent niet ingelogged op de website. Je moet ingelogged zijn om een reactie te geven op dit blog-artikel.

· Als je reeds een gebruikernaam hebt, log dan in.
· Als je je wachtwoord kwijt bent, haal dan een nieuwe.
· Als je nog geen gebruikersnaam hebt, maak er dan een aan.
   
OVER DIT ARTIKEL
Voeg dit blog-artikel toe aan je email, je eigen blog, MySpace, Facebook, of waar dan ook via AddThis:
Bookmark and Share

e-mail meldingen voor dit blog-artikel

Login Als je email meldingen wil ontvangen voor reacties die gegeven worden op dit blog-artikel. Je krijgt de email direct nadat het bericht geplaatst is.


Jóuw website voor tickets in Indonesië!
Op zoek naar tickets voor vluchten in Indonesië? Dan is hier nu de oplossing voor je! Tickets bestel je gewoon via ticketindonesia.info.

Volg ons op Twitter

Blog archief
· 2014, 137 artikelen
· 2013, 142 artikelen
· 2012, 245 artikelen
· 2011, 703 artikelen
· 2010, 636 artikelen
· 2009, 885 artikelen
· 2008, 498 artikelen
· 2007, 527 artikelen
· 2006, 315 artikelen
· 2005, 181 artikelen
· 2004, 30 artikelen
· 2003, 8 artikelen

Populaire tags
· indonesie
· 2010
· jakarta
· bali
· indonesia
· overstromingen
· dame
· 1991
· indonesische
· aswolk
· vluchten
· garuda
· illegale
· na
· over
· prijs
· aan
· water
· nachtleven
· solo
Ieder uur automatisch gegenereerd

Blog categoriën
· Algemeen (475)
· Vulkanen (275)
· Ongelukken (271)
· Aardbevingen (270)
· Economie (249)
· Terrorisme (213)
· Reizen (202)
· Politiek (185)
· Criminaliteit (178)
· Corruptie (154)
· Toerisme (151)
· Vreemd genoeg ... (141)
· Religie (132)
· Milieu (125)
· Vogelgriep (122)
· Gezondheid (106)
· Overstromingen (93)
· Drugs (81)
· Weer (76)
· Garuda Indonesia (75)
· Geweld (64)
· Cultuur (59)
· Foto raden (48)
· Protesten (48)
· Militair (47)
· Sidoarjo modderstroom (45)
· Stroomvoorziening (40)
· Verkiezingen (36)
· Mensenrechten (32)
· Ramadan (31)
· Mexicaanse griep (27)
· PT Freeport (25)
· Conflict C. Sulawesi (20)
· Bosbranden (19)
· Sexy (17)
· Website (17)
· Infrastructuur (16)
· Volksverhalen (13)
· Sport (13)
· Geschiedenis (11)
· Het Wilde Westen van IndonesiŽ (11)
· Conflict Aceh (10)
· Een tochtje in een mini Mitsubishibusje (10)
· Klimaatschieten (9)
· Nachtleven (8)
· Overig (6)
· Lippo Cikarang (5)
· Knokkelkoorts (3)
· Voetbal in IndonesiŽ (3)
· Media (3)
· Kernenergie (2)
· Polio (1)
· Sluit kleinste categoriën

RSS feeds

Recente reacties
·  Op 19 Sep 2014 12:35 reageerde
Yogya-Bali op Gigolo's opgepakt na verschijnen film
·  Op 19 Sep 2014 12:12 reageerde
elsbeth op Gigolo's opgepakt na verschijnen film
·  Op 19 Sep 2014 10:36 reageerde
zieleffe op Gigolo's opgepakt na verschijnen film
·  Op 19 Sep 2014 10:21 reageerde
nienkeschlette op Gigolo's opgepakt na verschijnen film
·  Op 09 Sep 2014 09:22 reageerde
Malam op Districtshoofd sluit vliegveld na weigering stoel volle vlucht
·  Op 14 Aug 2014 07:31 reageerde
Lieve op 28,3 miljoen IndonesiŽrs leven in armoede
·  Op 14 Aug 2014 07:08 reageerde
gertjana op 28,3 miljoen IndonesiŽrs leven in armoede
·  Op 04 Jul 2014 11:25 reageerde
siebjans op Grootste hoerenbuurt IndonesiŽ permanent gesloten
·  Op 04 Jul 2014 05:03 reageerde
Yerun op Grootste hoerenbuurt IndonesiŽ permanent gesloten
·  Op 04 Jul 2014 01:54 reageerde
Yogya-Bali op Grootste hoerenbuurt IndonesiŽ permanent gesloten
·  Op 03 Jul 2014 18:33 reageerde
Malam op Grootste hoerenbuurt IndonesiŽ permanent gesloten
·  Op 03 Jul 2014 17:47 reageerde
guna2 op Grootste hoerenbuurt IndonesiŽ permanent gesloten
·  Op 03 Jul 2014 17:39 reageerde
Yogya-Bali op Grootste hoerenbuurt IndonesiŽ permanent gesloten
·  Op 03 Jul 2014 16:14 reageerde
siebjans op Grootste hoerenbuurt IndonesiŽ permanent gesloten
·  Op 23 Jun 2014 21:10 reageerde
BintangJan op Indonesische kinderbruid? Geen probleem!
·  Op 22 Jun 2014 14:50 reageerde
ibuluhu op Indonesische kinderbruid? Geen probleem!
·  Op 22 Jun 2014 14:17 reageerde
zieleffe op Indonesische kinderbruid? Geen probleem!
·  Op 22 Jun 2014 14:08 reageerde
BintangJan op Indonesische kinderbruid? Geen probleem!
·  Op 22 Jun 2014 14:03 reageerde
Malam op Indonesische kinderbruid? Geen probleem!
·  Op 22 Jun 2014 14:02 reageerde
zieleffe op Indonesische kinderbruid? Geen probleem!
© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2014
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

34,895,682 pageviews Een website van indahnesia.com