Garuda Indonesia gaat 25 nieuwe Boeing 737-800's kopen


 blog.indonesiepagina.nl 
49 bezoekers




Startpagina
Je bent nu in > Blog > Garuda Indonesia gaat 25 nieuwe Boeing 737-800's kopen

Garuda Indonesia gaat 25 nieuwe Boeing 737-800's kopen

Garuda Indonesia gaat 25 nieuwe Boeing 737-800's kopen JAKARTA - Garuda Indonesia heeft een overeenkomst gesloten met Boeing voor de aankoop van 25 737-800 vliegtuigen met een totale waarde van zo'n 700 miljoen euro. Dit werd eerder vandaag bevestigd door de directeur van de maatschappij. Ze willen de verouderde toestellen vervangen door nieuwe. Emirsyah Satar zei niet hoeveel ze precies betaalden, maar hij liet op een persconferentie weten dat vliegtuigen van een dergelijk type tussen de 26 en 30 miljoen euro kosten.

Veiligheid in de luchtvaartsector kwam onder de aandacht na een serie ongelukken in de afgelopen maanden. Resultaten van een overheids-onderzoek onder 54 maatschappijen lieten zien dat geen enkele - ook niet Garuda Indonesia - het tot de eerste van de drie groepen maakte. "Het is ons doel de oude vliegtuigen te vervangen door nieuwe," vertelde Satar aan verslaggevers, toevoegende dat de vliegtuigen geleverd zouden moeten worden tussen 2009 en 2012. "We hebben een aanbetaling gedaan van 23 miljoen dollar. Verder financiering zal verlopen via een aantal krediet-verstrekkers," voegde hij toe.

De slecht draaiende maatschappij wil dit jaar een winst maken van 45 miljard Rupiah (3,75 miljoen euro) nadat het vorig jaar een verlies maakte van 191 miljard Rupiah (15,92 miljoen euro). Het wil tevens de omzet verhogen naar 14 biljard Rupiah (1,16 miljard euro) van 12,3 biljard Rupiah (1,03 miljard euro) in 2006.



Geplaatst in Garuda Indonesia @ 26 March 2007 10:20 CET door Jeroen · 'Blog' RSS feed · link

Advertentie




Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 
Geplaatst @ 26 March 2007 12:24

In plaats van deze tent gewoon te sluiten, het vliegen over te laten aan Air Asia (of een ander met een positieve beoordeling) en het geld te besteden aan de wederopbouw van Aceh, Bantul, Poso, de Molukken, en de rest van het land wordt er hier zomaar weer even ruim negen triljard Rupiah in de bodemloze put Garuda Indonesia gegooid.. Erg jammer... heel erg jammer.



senang
User
spacer line
 
Geplaatst @ 26 March 2007 19:45

Inderdaad,geld in een bodemloze put pompen Emoticon: Stupid tolol die lui. Emoticon: Nooo



kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line
 
Geplaatst @ 26 March 2007 20:44

Een beetje het Indonesische dilemma he...niets fatsoenlijk onderhouden, en als het ouder, lelijker of onbetrouwbaarder wordt gewoon inruilen voor iets nieuws. Of het nu gaat om auto's, vliegtuigen of vrouwen...


Gracias. Sama sama

ucup2
User
User icon of ucup2
spacer line
 
Geplaatst @ 27 March 2007 17:34

Ik vind dit nogal een zeer gewaagde uitspraak om een nationale vliegtuigmaatschappij zo maar te sluiten. Sinds de economische malaise uit de 90er jaren is het inderdaad bergafwaards gegaan met de Garuda. Vele fusies met buitenlandse vliegtuigmaatschappijen waren op een mislukking uitgelopen, internationale lijnen, w.o. Schiphol werden geschrapt. Daartgenover staat natuurlijk de visa problematiek van Indonesiezelf. VOA werd zeer selectief uitgegeven, omdat de een of andere minister Nederland haatte (Ik weet niet of die Mahendra nog steeds haat koesterd t.o.v. Nederland)
Kortom, ik merk dat ik nu afdwaal, de Garuda mag blijven, het bedrijf moet wederom gezond worden gemaakt d..m.v. doelmatige reoganisatie, wees moedig om inpopulaire maatregen te nemen, alleen op deze manier kan men overleven.



ciater
User
User icon of ciater
spacer line
 
Geplaatst @ 27 March 2007 17:51

Of het nu in die zakken worden gestopt,of in de zakken van de parlementaries Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: I love it



Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line
 
Geplaatst @ 17 May 2007 01:03

En volgens mij gaat het inmiddels al stukken beter met Garuda Indonesia.
Ze zouden volgende maand Amsterdam toch weer aan gaan doen?
En daarnaast hoorde ik 2 jaar geleden het gerucht dat Lion Air naar Amsterdam wilde vliegen. Waarom is daar verder niks mee gebeurd.?


Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line
 
Geplaatst @ 17 May 2007 12:21


On 17-05-2007 01:03 Kelvinator wrote:
En volgens mij gaat het inmiddels al stukken beter met Garuda Indonesia.
Ze zouden volgende maand Amsterdam toch weer aan gaan doen?


Ja en Roodkapje en de boze wolf bestaan echt hoor... Emoticon: Party!


Gracias. Sama sama

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 
Geplaatst @ 17 May 2007 12:32


On 17-05-2007 01:03 Kelvinator wrote: En daarnaast hoorde ik 2 jaar geleden het gerucht dat Lion Air naar Amsterdam wilde vliegen. Waarom is daar verder niks mee gebeurd.?


Wellicht voldoen ze bij lange niet aan de veiligheidseisen die men stelt in Europa? Ik noem maar een dwarsstraatje hoor. Emoticon: Puh!



Richy
User
User icon of Richy
spacer line
 
Geplaatst @ 17 May 2007 13:06


On 17-05-2007 12:32 Yerun wrote:

...

Ik noem maar een dwarsstraatje hoor. Emoticon: Puh!


Ik noem dit suggereren ofwel in goed Nederlands dom uit je nek lullen... ken de feiten: http://www.newssafety.com/stor(...)/flywell_list_en.pdf

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Smile




"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line
 
Geplaatst @ 17 May 2007 14:08

dat gerucht had ik van de indo's zelf gehoord 2 jaar terug.
en ken de feiten? ik zie geen indonesische carriers er tussen staan (al heb ik wel gehoord over 7 airliners die binnen 3 maanden hun veiligheid shit moeten verbeteren en zijn er daarnaast nog 4 die een nieuwe vergunning aangev raagd hebben


Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 
Geplaatst @ 17 May 2007 16:01


On 17-05-2007 13:06 Richy wrote:

...


Ik noem dit suggereren ofwel in goed Nederlands dom uit je nek lullen... ken de feiten: http://www.newssafety.com/stor(...)/flywell_list_en.pdf

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Smile



Bedankt voor de lijst. Ik schrok even, ik zag Buraq staan, maar dat is iets anders dan Bouraq en ook niet in Indonesie.

Volgens mij was jij het die ooit vertelde dat afrikaanse maatschappijen op dergelijke lijsten staan omdat er niets aan veiligheid gedaan werd en Indonesische niet omdat die gewoon de certifikaten invullen naar het hun goeddunkt. M.a.w. ze kunnen niet op zwarte lijsten komen te staan omdat die certificaten goed zijn, maar de rest wordt niet gecontroleerd/kan niet gecontroleerd worden? Een Lion Air is niet super-veilig aldus een recent rapport hier in Indonesie. Ik kan me zo voorstellen dat mocht deze in Europa willen gaan vliegen ze dan toch problemen krijgen.

Recentelijk stond ook ergens dat dat de eigenlijke reden is geweest (of 1 van de redenen) dat Garuda vertrokken is uit Europa.. en wat blijkt, nu doen ze het net zo kut als Lion Air en alle andere airlines in Indonesie op een paar na, die zijn nog slechter Emoticon: Laugh out loud

Suggereren dus inderdaad, maar daar lijkt me op zich niets mis mee. Het ziet er mede met bovenstaande puntjes toch redelijk eenvoudig uit voor een leek, niet? Hopelijk kun je me helpen met verfijnen hiervan. Emoticon: Yes!



Richy
User
User icon of Richy
spacer line
 
(Aangepast) Geplaatst @ 17 May 2007 18:09


On 17-05-2007 16:01 Yerun wrote:

...

Hopelijk kun je me helpen met verfijnen hiervan. Emoticon: Yes!


Geen probleem.

Alle papieren kun je idd. faken op wat voor manier dan ook... maar wanneer je met je kist naar bijv. Nederland komt heb je een lokale luchtvaart instantie die een steekproef (m.b.t. technische en operationele zaken) kan uitvoeren om tekortkomingen aan het licht te laten brengen. Op zo'n manier heeft de Thaise maatschappij Phuket Air(lines) een vliegverbod gekregen voor Nederland/ Europa. Dit staat de meesten vast nog wel ergens bij. Het kan dan voor je als maatschappij erg snel zijn afgelopen wanneer je zo aankloot. Van Phuket Air is dan ook nog maar weinig over.
Overigens ben ik benieuwd waaruit blijkt dat Lion Air naar Europa wilt komen. Geen enkel vliegtuig van hun heeft de capaciteiten hiervoor. Over uitstaande orders voor grotere kisten is mij niets bekend. Mocht iemand meer weten... Emoticon: Smile
Als launch customer voor de nieuwe Boeing 737-900ER (30 stuks) is Lion Air goed opweg om een voorbeeld te geven voor andere maatschappijen. Daarbij zullen ze ongetwijfeld het een en ander aan training en onderdelen van Boeing hebben bijgekregen. Het is nu hopen dat zij deze opwaartse lijn zullen doortrekken.

Dat het memek gaat met Garuda doel je waarschijnlijk op het laatste ongeval. Zover nu bekend duidt dit op human error van de captain/first officer door een hot and high approach. Een uniek ongeval waaruit op dit moment nergens blijkt dat vervolgens iedere Garuda kist ieder moment uit de lucht kan vallen. Dat Garuda al tijden (financieel) in zwaar weer zit is algemeen bekend. Hun operationele en technische kennis is door jarenlange samenwerkingen met diverse maatschapijen zeker bovengemiddeld. Maar zoals altijd blijft de vraag in hoeverre dit wordt toegepast.

Dat Indonesische maatschappijen minder veilig zijn dan de meeste Westerse is een feit. Dat je tevens een hoger risico loopt aan boord van een vliegtuig klopt eveneens. Toch stap ik in Indonesie liever in een vliegtuig van een door mij uitgekozen maatschappij om op een bestemming te komen dan in een interlokale bus. Emoticon: Party!

Iemand suggereerde ooit dat de aarde plat was. Iedereen geloofde hem en alle andere mensen waren gek... totdat het tegendeel bewezen werd. Emoticon: Wink

Cheers


"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 
Geplaatst @ 20 May 2007 03:21

Richy, bedankt voor je verhelderende uitleg.

1 dingetje; met dat ge-kut doelde ik niet specifiek op dat laatste ongeval omdat al vrij snel duidelijk leek te worden dat dat niet (alleen/helemaal niet) aan dat toestel lag. Het ging echter meer over het opheffen van routes her en der.

Tevens heeft Garuda nu eindelijk eens de prijzen aangepast aan de concurrentie. Goedkoper dus. Dat mocht ook wel, want de vliegtuigen zijn altijd vies en te laat . Nu nog die nieuwe vliegtuigen en dan zie ik wel weer hoe het eruit komt te zien.



zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 
Geplaatst @ 20 May 2007 10:12


Tevens heeft Garuda nu eindelijk eens de prijzen aangepast aan de concurrentie. Goedkoper dus. Dat mocht ook wel, want de vliegtuigen zijn altijd vies en te laat . Nu nog die nieuwe vliegtuigen en dan zie ik wel weer hoe het eruit komt te zien.

Binnen een jaar geef ik ze, dan zijn ze ook weer zo smerig.
Als je de buitenkant de ramen bekijk dan zie je niets dan krassen.
Zijn ze daar met zand aan het schoonmaken?, of is het de weersinvloeden in de lucht dat er zo veel krassen op die raampjes zitten? Emoticon: Shut up! Emoticon: Wink Emoticon: Sadley


Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

Richy
User
User icon of Richy
spacer line
 
Geplaatst @ 20 May 2007 19:49


On 20-05-2007 10:12 zieleffe wrote:

...

Als je de buitenkant de ramen bekijk dan zie je niets dan krassen.
Zijn ze daar met zand aan het schoonmaken?, of is het de weersinvloeden in de lucht dat er zo veel krassen op die raampjes zitten? Emoticon: Shut up! Emoticon: Wink Emoticon: Sadley


Die outer panes (plastic raampjes) zijn erg gevoelig voor krassen. Denk er eens aan dat je met 200 km/h over een stoffige baan ergens in Indonesie dendert dan willen ze wel krassen door al dat zand wat langs de romp komt waaien. Ik meen dat je ze normaal gesproken bij iedere grote onderhoudsbeurt vervangt. De vraag is natuurlijk of dit wel gebeurt. Emoticon: Party!


"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line
 
Geplaatst @ 25 May 2007 21:23


On 20-05-2007 03:21 Yerun wrote:
Richy, bedankt voor je verhelderende uitleg.

1 dingetje; met dat ge-kut doelde ik niet specifiek op dat laatste ongeval omdat al vrij snel duidelijk leek te worden dat dat niet (alleen/helemaal niet) aan dat toestel lag. Het ging echter meer over het opheffen van routes her en der.

Tevens heeft Garuda nu eindelijk eens de prijzen aangepast aan de concurrentie. Goedkoper dus. Dat mocht ook wel, want de vliegtuigen zijn altijd vies en te laat . Nu nog die nieuwe vliegtuigen en dan zie ik wel weer hoe het eruit komt te zien.
nu lees ik echter wel dat garuda met een wel heel aparte probleem komt. Een tekort aan piloten omdat ze allemaal ontslag willen nemen omdat ze nu geen malle kloot meer verdienen. (forse salarisverlaging denk ik he)
2 jaar geleden had ik echt het gevoel dat Lion Air een gedegen concurrent zou worden van Garuda. Helaas is dat niet het geval want bijna alle luchtvaartmaatschappijen in indonesie zijn voornamelijk low-budget toko's. Die willen dus wel veel bezuinigen op alles wat geld kost.
Maar verder hebben jullie me zeer overtuigd van hoe het nu met airliners in indonesie gaat.


Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line
 
(Aangepast) Geplaatst @ 26 May 2007 09:20

Nog 1x het rijtje:

Category One: Airline meets all requirements of civil aviation safety regulations: No Indonesian air carrier was found to meet minimum civil aviation safety standards.

Category Two: Airline has met minimal requirements of civil aviation safety regulations, but some requirements have not been implemented: Garuda Indonesia, Merpati Nusantara Airlines, Lion Mentari Airlines, Sriwijaya Air, Wing Abadi Airlines, Indonesia Air Asia, Pelita Air Service, Riau Airlines, Trigana Air Service, Travel Express Aviation Service, Republic Express Airlines, and Express Transportasi Antarbenua.

Category Three (Russische roulette airlines): Airline has met minimal requirements of civil aviation safety regulations, but some requirements have not been implemented, which may reduce safety levels: Metro Batavia, AdamSky Connections Airlines, Kartika Airlines, Trans Wisata Air, Jatayu Gelang Sejahtera, PT. Dirgantara Air Service, Tri MG, Intra Asia Airlines, Manunggal Air Service.



Gracias. Sama sama

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line
 
Geplaatst @ 18 June 2007 17:15

Lion Air heeft vandaag nog eens 40 737-900ER's besteld.
Eerder hadden ze d'r al 60 besteld (waarvan ze er al 3 in bezit hebben)


Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

andre
User
spacer line
 
Geplaatst @ 19 June 2007 08:29


On 26-03-2007 12:24 Yerun wrote:
... en het geld te besteden aan de wederopbouw van Aceh, Bantul, Poso, de Molukken, en de rest van het land wordt er hier zomaar weer even ruim negen triljard Rupiah ........


Een deel van dit geld (klein deel welliswaar) komt weer terug naar Id. Naar de PT. Dirgantara Indonesia (voormalig IPTN) in Bandung. Wellicht was dit zelfs part of the deal .



mathias
User
spacer line
 
Geplaatst @ 21 June 2007 12:05

inmiddels maakt Garuda het laatste kwartaal winst. www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=20461
dat is nieuw, ze zijn op de goeie weg gelukkig.
De vloot is relatief jong en mijn ervaringen zijn altijd positief geweest. Onlangs DPS-JKT en YOG-JKT gevlogen beide on-time, goede service op de grond en aan boord. Dat maak je binnen Europa echt wel slechter mee... het omvormen van een verliesgevende staatsmaatschappij naar de tucht van de vrije markt is niet makkelijk. Dichterbij huis is het de Sabena niet gelukt en Alitalia blijft een zorgenkind.
kan overigens niet wachten tot ze weer op AMS vliegen, al is het alleen maar om de prijsconcurrentie weer op te voeren. Hiervan is nauwelijks sprake meer omdat KLM en Malaysia al samenwerken en SQ hierin meegaat!



Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line
 
Geplaatst @ 22 June 2007 19:17



Garuda is aan het overwegen om weer naar a'dam te vliegen.

Garuda Indonesia overweegt nog steeds om de in 2004 gestaakte lijndienst naar Amsterdam te heropenen. De Indonesische krant Jakarta Post meldt op gezag van een woordvoerder dat Garuda de mogelijkheden voor het openen van nieuwe internationale routes bestudeerd. De maatschappij denkt dat de route door een betere efficiëntie bij een herstart winstgevend kan worden.

Garuda wil dit onder meer nieuwe realiseren door de inzet van nieuwe vliegtuigen en een betere promotie van het business class product.

Sinds de route Jakarta-Amsterdam werd gestaakt steken regelmatig geruchten de kop op dat Garuda Amsterdam weer in het routenetwerk wil opnemen. Tot nu toe is het daar niet van gekomen.

Tonny Ali, voormalig Sales Manager Benelux bij Garuda, heeft nog onderzocht of het mogelijk zou zijn de route te heropenen. Inmiddels is Ali niet meer in dienst van de Indonesische carrier.

In 2004 werd het station Schiphol door Garuda ‘tot nader order’ gesloten. Ook de vluchten naar Londen en Parijs werden in dat jaar gestaakt. Sindsdien vliegt Garuda niet meer naar Europa.


bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=20640


Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line
 
(Aangepast) Geplaatst @ 22 June 2007 19:20

Daarnaast heeft Mandala gisteren een order geplaatst bij Airbus voor 25 airbus 320-200's.
Ik denk dat de luchtvaartmaatschappijen in indonesie eindelijk in goed spul gaan investeren. (eerder hebben garuda en lion al vliegtuigen besteld en gaat adamair ook in nieuwe toestellen investeren)
Hopelijk zullen ze et ook goed onderhouden en wordt vliegen in indonesie veiliger en beter.


Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line
 
Geplaatst @ 22 June 2007 19:42

Zou dit bericht hier iets van doen hebben .......


AirFive Updates
Indonesia to support ailing Garuda 5 January 2006
The Indonesian government is considering selling a stake in Garuda Indonesia. Cash from the sale would be used to repay debt. The government says that it may be prepared to sell up to 49% of the state-owned airline.
Garuda failed to make a $55 million debt repayment that was due at the end of 2005.
The airline's biggest creditors are the European export credit agencies.

Source:www.airfive.aero/default.asp?P(...)21164&SID=605810






'Ahu kura ahia, mansia nia'

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line
 
Geplaatst @ 25 June 2007 01:38

Dat zou best goed kunnen.
Daarmee zou iig wel (indien men het goed doet) meer kapitaal aangetrokken kunnen worden, omdat externe partijen dan ook wat te zeggen hebben!
Het zou ook voor het voortbestaan (en de toekomst) van Garuda een goede zet zijn.


Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line
 
Geplaatst @ 25 June 2007 05:32


On 22-06-2007 19:20 Kelvinator wrote:
Daarnaast heeft Mandala gisteren een order geplaatst bij Airbus voor 25 airbus 320-200s.
Ik denk dat de luchtvaartmaatschappijen in indonesie eindelijk in goed spul gaan investeren. (eerder hebben garuda en lion al vliegtuigen besteld en gaat adamair ook in nieuwe toestellen investeren)
Hopelijk zullen ze et ook goed onderhouden en wordt vliegen in indonesie veiliger en beter.


Dat is inderdaad te hopen, kopen is 1 ding, onderhouden is andere koek. Vraag dat maar aan de gemiddelde Indonesische man, vreemdgaan met een vrouw is 1 ding, onderhouden ho maar


Gracias. Sama sama

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line
 
Geplaatst @ 26 June 2007 02:17

garuda heeft naast die 737-800's ook de volgende dingen besteld.
Ik kan hieruit alleen maar concluderen dat vele verre bestemmingen weer hersteld zullen worden.

On order: 18 Boeing 737-700
On order: 25 Boeing 737-800
On order: 6 Boeing 777-200ER
On order: 10 Boeing 787-8


Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Kristiyanto
User
spacer line
 
Geplaatst @ 26 June 2007 16:22

Ik heb binnen Indonesië altijd prima ervaringen met Garuda gehad. Overigens valt dan wel op dat de stewards een stuk prettiger en efficiënter zijn dan hun vrouwelijks collega's die eigenlijk en voornamelijk voor de sier heen en weer lopen. Denk nog maar eens aan dat rare ongeluk bij Yogya waarbij een toestel in een rivierbedding terechtkwam en de stewardessen in paniek als eersten naar buiten sprongen, in het water terechtkwamen en verdronken. Ze waren de enigen die omkwamen ...
Op internationale vluchten zijn de stewardessen van betere kwaliteit al kunnen ze niet tippen aan die van Singapore Airlines.
Over Lion hoor ik gekke berichten: ondanks reserveringen gaat de deur van het toestel dicht als alle plaatsen bezet zijn... wat zou betekenen dat er meer wordt verkocht dan er plaatsen zijn.

Als ik weer naar Indonesië moet wordt het nog moeilijk kiezen als Garuda met lagere tarieven komt. Maar zoals het er nu naar uiziet duurt dat nog wel even.



Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 
Geplaatst @ 26 June 2007 16:34

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Kristiyanto; het vliegtuig n Jogja lag eerder dit jaar niet in een rivier, maar in de rijsvelden. Ik denk dat je abuis bent. Wellicht teveel ongelukken Emoticon: Wink



Kristiyanto
User
spacer line
 
Geplaatst @ 28 June 2007 16:48

Nee Yerun, ik heb het niet over het ongeluk eerder dit jaar maar over dat van een paar jaar terug. Als je goed leest zie je dat ik het heb over verdronken stewardessen. In een rijstveld verdrink je niet zo gauw, toch ?



Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 
Geplaatst @ 29 June 2007 19:52


On 28-06-2007 16:48 Kristiyanto wrote:
Nee Yerun, ik heb het niet over het ongeluk eerder dit jaar maar over dat van een paar jaar terug. Als je goed leest zie je dat ik het heb over verdronken stewardessen. In een rijstveld verdrink je niet zo gauw, toch ?

Nee, daarom ook mijn vraag of je abuis was. Bij dat ongeluk op de Bengawan Solo kwam precies 1 persoon om het leven, dus vandaar dat ik een beetje in de war raakte van je verhaaltje. Overigens was dat ook nog eens op redelijke afstand van Yogyakarta, zo'n beetje tussen Yogya en Solo in.


One woman crew member has been killed after an Indonesian airline Boeing 737 crash-landed on a river during a heavy rainstorm.


http://news.bbc.co.uk/1/hi/wor(...)-pacific/1763914.stm



Kristiyanto
User
spacer line
 
(Aangepast) Geplaatst @ 01 July 2007 14:31


On 29-06-2007 19:52 Yerun wrote:

...

Nee, daarom ook mijn vraag of je abuis was. Bij dat ongeluk op de Bengawan Solo kwam precies 1 persoon om het leven, dus vandaar dat ik een beetje in de war raakte van je verhaaltje. Overigens was dat ook nog eens op redelijke afstand van Yogyakarta, zo'n beetje tussen Yogya en Solo in.

...

http://news.bbc.co.uk/1/hi/wor(...)-pacific/1763914.stm

OK, één stewardess dus. Maar dan nog ...

PS Haal je dat foutieve bericht van mij (met donkerbruin er in..) nog weg? Emoticon: Talk to the hand



Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line
 
Geplaatst @ 02 July 2007 06:16


On 01-07-2007 14:31 Kristiyanto wrote:

...

OK, één stewardess dus. Maar dan nog ...

PS Haal je dat foutieve bericht van mij (met donkerbruin er in..) nog weg? Emoticon: Talk to the hand


ja, dan nog inderdaad, zegt natuurlijk wel iets Emoticon: Puh!

berichten zijn weg, de twee opvolgende met vraag en correctie. Berichten zelf verwijderen kan niet, wel editten en dan vrijwel leeg maken. Emoticon: Smile



Log in om een reactie te geven
Je bent niet ingelogged op de website. Je moet ingelogged zijn om een reactie te geven op dit blog-artikel.

· Als je reeds een gebruikernaam hebt, log dan in.
· Als je je wachtwoord kwijt bent, haal dan een nieuwe.
· Als je nog geen gebruikersnaam hebt, maak er dan een aan.
   
OVER DIT ARTIKEL
Voeg dit blog-artikel toe aan je email, je eigen blog, MySpace, Facebook, of waar dan ook via AddThis:
Bookmark and Share

e-mail meldingen voor dit blog-artikel

Login Als je email meldingen wil ontvangen voor reacties die gegeven worden op dit blog-artikel. Je krijgt de email direct nadat het bericht geplaatst is.


Jóuw website voor tickets in Indonesië!
Op zoek naar tickets voor vluchten in Indonesië? Dan is hier nu de oplossing voor je! Tickets bestel je gewoon via ticketindonesia.info.

Volg ons op Twitter

Blog archief
· 2012, 180 artikelen
· 2011, 703 artikelen
· 2010, 636 artikelen
· 2009, 885 artikelen
· 2008, 498 artikelen
· 2007, 527 artikelen
· 2006, 315 artikelen
· 2005, 181 artikelen
· 2004, 30 artikelen
· 2003, 8 artikelen

Populaire tags
· indonesie
· 2010
· jakarta
· bali
· indonesia
· overstromingen
· dame
· 1991
· indonesische
· aswolk
· vluchten
· garuda
· illegale
· na
· over
· prijs
· aan
· water
· nachtleven
· solo
Ieder uur automatisch gegenereerd

Blog categoriën
· Algemeen (451)
· Aardbevingen (264)
· Vulkanen (252)
· Ongelukken (250)
· Economie (236)
· Terrorisme (206)
· Reizen (175)
· Criminaliteit (166)
· Politiek (158)
· Toerisme (141)
· Religie (126)
· Vreemd genoeg ... (124)
· Vogelgriep (122)
· Milieu (120)
· Corruptie (113)
· Gezondheid (98)
· Overstromingen (74)
· Drugs (72)
· Garuda Indonesia (71)
· Weer (69)
· Geweld (59)
· Cultuur (54)
· Foto raden (48)
· Protesten (46)
· Sidoarjo modderstroom (44)
· Militair (42)
· Stroomvoorziening (38)
· Mensenrechten (32)
· Ramadan (31)
· Mexicaanse griep (27)
· PT Freeport (25)
· Verkiezingen (22)
· Conflict C. Sulawesi (20)
· Sexy (17)
· Website (17)
· Bosbranden (15)
· Volksverhalen (13)
· Sport (13)
· Het Wilde Westen van Indonesië (11)
· Een tochtje in een mini Mitsubishibusje (10)
· Conflict Aceh (10)
· Klimaatschieten (9)
· Nachtleven (8)
· Geschiedenis (7)
· Overig (6)
· Lippo Cikarang (5)
· Knokkelkoorts (3)
· Voetbal in Indonesië (3)
· Media (3)
· Kernenergie (2)
· Polio (1)
· Sluit kleinste categoriën

RSS feeds

Recente reacties
·  Op 21 May 2012 13:59 reageerde
Anne Mieke op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
·  Op 21 May 2012 13:12 reageerde
Malam op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
·  Op 21 May 2012 12:38 reageerde
Yerun op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
·  Op 21 May 2012 09:39 reageerde
Surya Atmadja op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
·  Op 21 May 2012 08:23 reageerde
Anne Mieke op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
·  Op 18 May 2012 16:37 reageerde
Yogya-Bali op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
·  Op 18 May 2012 06:32 reageerde
Yerun op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
·  Op 18 May 2012 05:08 reageerde
Yogya-Bali op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
·  Op 17 May 2012 15:34 reageerde
Yogya-Bali op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
·  Op 17 May 2012 15:20 reageerde
Malam op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
·  Op 17 May 2012 12:00 reageerde
Macan Belanda op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
·  Op 17 May 2012 11:51 reageerde
pierre op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
·  Op 17 May 2012 11:34 reageerde
zieleffe op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
·  Op 17 May 2012 07:59 reageerde
gerry deuren op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
·  Op 17 May 2012 03:15 reageerde
Yogya-Bali op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
·  Op 17 May 2012 03:08 reageerde
Yerun op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
·  Op 17 May 2012 02:25 reageerde
Yogya-Bali op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
·  Op 16 May 2012 16:26 reageerde
zieleffe op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
·  Op 16 May 2012 15:50 reageerde
Malam op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
·  Op 16 May 2012 15:33 reageerde
Yerun op Islamisten verhinderen doorgaan concert Lady Gaga
© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,659,085 pageviews Een website van indahnesia.com